نحوه تشخیص لنت ترمز خوب

لنت ترمز یکی از اجزای کلیدی و بسیار حائز اهمیت در هر خودرو است و باید در خصوص خرید آن دقت کافی صورت بگیرد. نحوه تشخیص لنت ترمز خوب برای عملکرد صحیح آن، اهمیت زیادی داشته و باید همان قدر که به زمان تعویض و نحوه تعویض این قطعه در خودروی خود اهمیت می دهید، برای  لنت ترمز نیز وسواس داشته باشید.

در این مطلب با ما همراه باشید تا نحوه تشخیص لنت ترمز خوب را دنبال کنیم.

فکر می کنید برای انتخاب لنت ترمز ترمز خوب نیازمند راهنمایی هستید ؟

تمام محصولات فروشگاه را با ضمانت کیفیت به شما مشتریان عزیز عرضه خواهیم داشت. با خیال راحت می توانید لنت ترمز موردنظرتان را سفارش دهید. فقط با یک کلیک وارد فروشگاه شوید و لنت ترمز مناسبتان را خریداری کنید.

نحوه تشخیص لنت ترمز خوب

باید ببینیم یک لنت ترمز خوب و مناسب دارای چه ویژگی ها و مشخصاتی است و چطور باید این ویژگی ها را تشخیص دهیم.

یک لنت ترمز خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد. در نظر داشته باشید که با خرید از فروشگاه های فروش لنت ترمز معتبر، می توانید بهترین تجربه خرید یک لنت ترمز حرفه ای را داشته باشید.

  • بخش های گوشه ای لنت دارای سطح یکدست و یکنواخت و کاملا صاف باشند.
  • قوس های لنت عادی بوده و بیش از اندازه تاب نداشته باشند. در واقع نباید این قوس ها، عجیب و غیرعادی دیده شود.
  • پرچ های لنت ترمز کاملا باکیفیت باشند.
  • حاشیه و اطراف لنت ترمز باید یکسره و یکسان بوده و پخ ها وضعیت مناسبی داشته باشند.
  • لنت ترمز دارای شماره فنی باشد.
  • لنت ترمز علامت کنترل کیفیت داشته باشد.
  • رنگ لنت ترمز کوره ای بوده و تمام سطح لنت به شکل یکدست رنگ شده باشد.
  • بخش های حکاکی شده روی لنت ترمز، کاملا یکسان و یکنواخت باشند.
  • بخش های لقمه لنت ساختاری صاف و یکدست داشته باشند.

لنت ترمز خوب باید مشخصات زیر را داشته باشد:

  • در مواقع حساس ترمزگیری سریع داشته و اختلالی در ترمزگیری به وسیله آن به وجود نیاید.
  • در شرایط جغرافیایی گرمسیری و سردسیری ترمزگیری مناسبی داشته باشد.
  • نصب و تعویض آن به سادگی انجام پذیرد. اگر چه با این همه توصیه می شود که انجام این کار را به دست افراد حرفه ای و تکنسین های تعمیر خودرو ماهر بسپارید تا تعویض لنت ترمز و استفاده از یک محصول نو، به درستی اتفاق بیفتد.
  • طول عمر بالایی داشته باشد.
  • حین ترمزگیری صدای سوت یا جیغ ندهد.

نکته: دقت داشته باشید که اگر لنت ترمز دارای کیفیت مناسبی نباشد، پدال ترمز نیز به خوبی محکم نخواهد شد و احتمال دارد که پایین تر از موقعیت نرمال و استاندارد خود قرار بگیرد. این باعث خواهد شد که در زمان ترمزگرفتن، ترمز به خوبی عمل نکرده یا عکس العمل فرد حین ترمز گرفتن به درستی اتفاق نیفتد.

در نظر داشته باشید که شیوه رانندگی شما و همین طور وضعیت جاده ای که در آن مرتبا تردد می کنید، بسته به این که پرفراز و نشیب بوده یا صاف و یکدست باشد، بر طول عمر لنت ترمز تاثیر می گذارد. به طور مثال اگر شما سبکی از رانندگی را دنبال می کنید که غالبا زیاد ترمز می گیرید، این باعث خواهد شد تا طول لنت ترمز خودروی شما، کاهش یافته و زودتر نیاز به تعویض آن داشته باشید.

راه‌های تشخیص لنت ترمز خوب

بررسی وضعیت لنت ترمز خودرو

برای آن که بتوانید وضعیت لنت ترمز خودروی خود را در نظر گرفته و آن را تحت بررسی قرار دهید، این موارد را در نظر داشته باشید:

  1. زمانی که لنت ترمز به پایان رسیده و زمان تعویض آن از راه رسیده باشد، احتمالا حین ترمزگیری صدای سوت کشیدن یا جیغ کشیدن لنت ترمز را خواهید شنید.
  2. در صورتی که پدال ترمز حین ترمز گرفتن لریزده یا حتی کل خودرو نیز در زمان ترمز گرفتن می لرزد، احتمالا باید وضعیت لنت ترمزها را بررسی کرده و در صورت نیاز نسبت به تعویض آن ها اقدام کنید.
  3. روشن شدن چراغ هشدار ترمز نیز یک علامت هشداردهنده برای بررسی وضعیت ترمز و لنت است و در صورت نیاز باید نسبت به تعویض آن اقدام شود.

نکته: در نظر داشته باشید که با بالا رفتن عمر لنت ترمز خودرو، قدرت ترمزگیری کاهش یافته و احتمالا در زمان ترمزگرفتن سرعت عمل کمتری خواهید داشت.

سخن پایانی

در بالا توضیحاتی در خصوص نحوه تشخیص لنت ترمز خوب ارائه کردیم. شما برای خرید یک لنت ترمز جدید، چه مشخصاتی را دنبال می کنید؟ نظرات خود در این باره را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید. همین طور توصیه می کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
چطور بفهمیم لنت ترمز تمام شده است؟
بهترین برند لنت ترمز در بازار ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پیشنهادهایی برای شما

فهرست
هنوز دو دلی؟ قسطی بخر.