چگونه لنت ترمز را عوض کنیم؟

زمانی که متوجه شدید که لنت ترمز خودروی شما تمام شده است، اولین اقدام خرید لنت ترمز جدید و اقدام به تعویض لنت ترمز است. اگر چه در اکثر مواقع توصیه می شود که انجام این کار را به دست افراد حرفه ای بسپارید، اما در صورتی که مایل به تعویض آن باشید، می توانید با دنبال کردن دستورالعمل زیر، نسبت به تعویض شخصی لنت ترمز اقدام کنید.

در ادامه با ما همراه باشید.

مراحل تعویض لنت ترمز

در زیر مراحل تعویض لنت ترمز خودرو به صورت گام به گام آورده شده است:

برای تعویض لنت ترمز، این ابزار را نیاز خواهید داشت:

جک، پایه جک، ابزار ترمز، لنت های ترمز جدید، روتورهای جدید، گریس ترمز، آچار چرخ، آچار بکس و …

گام اول:

پیش از هر اقدامی باید خودرو را جک زده و بالا ببرید. شما باید لاستیک ها را باز کنید تا به لنت ترمز دسترسی پیدا کنید. این مرحله چیزی شبیه به اقدامی است که برای پنچرگیری انجام می دهید. لازم است که به وسیله آچار چرخ، پیچ هایی که روی چرخ ها قرار گرفته است را شل کرده و به صورت ضرب دری این کار را انجام دهید.

دقت داشته باشید که پیش از بلند کردن خودرو، پیچ ها را شل کرده باشید، زیرا پس از بالا بردن خودرو دیگر فایده ای نخواهد داشت.

پس از آن که پیچ ها شل شدند، حالا به وسیله جک، خودرو را بالا ببرید. برای استفاده صحیح از جک، می توانید از راهنمای خودرو یعنی دفترچه راهنمای خودرو کمک بگیرید.

شما باید پایه های جک را در بخش های مستحکم بدنه خودرو قرار دهید تا جک زدن به سادگی انجام شود. پس از آن که به میزان لازم خودرو را بالا بردید، جک را به آرامی پایین بیاورید تا بدنه خودرو به خوبی روی پایه های آن قرار گرفته و بتوانید عملیات مربوط به تعویض لنت ترمز را به راحتی انجام دهید.

آموزش تعویض لنت ترمز در کمتر از 9 دقیقه

گام دوم:

اکنون پیچ چرخ ها را به طور کامل باز کرده و لاستیک را از جای خود خارج کنید.

گام سوم:

حالا لازم است که کالیپر و لنت ترمزهای قبلی که دیگر عمر مفید آن ها به پایان رسیده را از جای خود خارج کنید.

چگونه لنت ترمز پراید را تعویض کنیم

گام چهارم:

در این مرحله شما به روتور و بخش کالیپر ترمز خودرو دسترسی دارید. از یک آچار بکس کمک گرفته و پیچ های قرار گرفته پشت کالیپر را باز کنید.

گام پنجم:

اکنون قسمت کالیپر را از روی روتور بلند کرده و دقت داشته باشید که کالیپر از خط ترمز آویزان نشود. بهتر است که با دقت و آرامش کالیپر را روی روتور بگذارید و مراقب باشید که حین کاری که انجام می دهید پایین نیفتد.

گام ششم:

حالا می توانید لنت ترمز را از روتور جدا کرده و به راحتی آن را خارج کنید. دقت داشته باشید که در این مرحله به گیره ها یا روتور آسیبی وارد نکنید.

تعویض لنت ترمز

گام هفتم:

اکنون می توانید لنت ترمزهای جدید را در جای خود قرار داده و بهتر است ابتدا پشت لنت های نو را به کمک گریس ترمز چرب کنید. به این شکل عمر مفید لنت های ترمز افزایش یافته و حین کارکرد صدای خش خش را ایجاد نخواهند کرد. البته باید توجه داشته باشید که گریس روی لنت ها ساییده نشده و تنها بخش پشتی را پوشش دهد.

آموزش تعویض لنت ترمز

گام هشتم:

بهتر است که لنت ها را تک به تک روی روتور بگذارید تا به خوبی در جای خود قرار گرفته و مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

گام نهم:

لازم است که در این مرحله مجموعه کالیپر را تنظیم نمایید. باید برای تنظیم این بخش دقت و مهارت کافی به خرج دهید. بهتر است یکی از لنت های قدیمی را در بخش مجموعه کالیپر و در مقابل پیستون بزرگ گرد بگذارید. سپس تکه پلاستیکی پهن ترمز را در سمت دیگر کالیپر قرار دهید. حالا دستگیره ابزار ترمز را بچرخانید تا پیستون مجموعه کالیپر به حال آزاد خود بازگردد. اکنون می توانید کالیپر را روی لنت ترمزهای جدید گذاشته و به کمک آچار بکس آن را محکم کنید.

گام دهم:

در نهایت نوبت به بازگرداندن لاستیک ها به جای اولیه خود می رسد. دقت کنید که پیچ ها به خوبی محکم شده و به درستی در جای خود قرار بگیرند. در آخر نی زجک را پایین اورده و خودرو را به وضعیت سابق بازگردانید.

کلام آخر

در بالا مراحل تعویض لنت ترمز را تشریح کردیم، با این همه توصیه می شود که انجام این کار را به دست افراد حرفه ای و متخصص بسپارید.

امتیازتان را با ما به اشتراک بگذارید
علت صدای ترمز بعد از تعویض لنت ترمز چیست ؟
چطور بفهمیم لنت ترمز تمام شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پیشنهادهایی برای شما

فهرست
هنوز دو دلی؟ قسطی بخر.